POLITYKA PRYWATNOŚCI

Szanowni Państwo,

WA INVESTMENT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu priorytetowo traktuje ochronę danych osobowych, zawsze zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi ochrony danych osobowych.

Z uwagi na to, że w dniu 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) WA INVESTMENT sp. z o.o. dokonała aktualizacji Polityki Prywatności, uwzględniając w szczególności obowiązek informacyjny.

Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z Polityką Prywatności WA INVESTMENT
sp. z o.o. i uwzględnienie jej postanowień w związku z korzystaniem z serwisu https://wa-investment.pl 

Definicje

Użyte określenia oznaczają: 

Administrator – WA INVESTMENT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, adres: ul. Romana Dmowskiego nr 85, 60-204 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000991714 dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 7792544190, REGON: 523092939 (dalej jako: Administrator lub WA). 

Dane Osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, z zaznaczeniem, że osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne. 

Polityka Prywatności – należy przez to rozumieć niniejszą politykę prywatności,

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,

Serwis – strona internetowa funkcjonująca w sieci Internet pod domeną https://wa-investment.pl wraz z zestawem wszystkich usług dostępnych w Serwisie, umożliwiający Użytkownikom korzystanie z oferowanych funkcjonalności Serwisu,

Użytkownik – każda osoba odwiedzająca Serwis.

  • Informacje wstępne dotyczące Polityki Prywatności

Niniejszy dokument zawiera informacje, które mają wskazać Państwu zasady przetwarzania Danych Osobowych, sposób ich gromadzenia, zabezpieczania
i wykorzystania, jak również uprawnienia Użytkowników i inne informacje dotyczące przetwarzania Państwa Danych Osobowych.

  • Informacje o przetwarzaniu Danych Osobowych 

Polityka Prywatności stosowana jest do Danych Osobowych, których WA pozyskuje od osób fizycznych lub prawnych z następujących źródeł: np. zbieranych za pośrednictwem strony internetowej, formularza kontaktowego, korespondencji tradycyjnej lub mailowej, a także informacjami gromadzonymi lub przekazywanymi
w związku z prowadzeniem Państwa spraw lub bieżącą obsługą witryn, sklepów internetowych, aplikacji mobilnych, stron w mediach społecznościowych, wydarzeń lub działań aktywizujących Użytkownika. 

  •  Zgoda Użytkownika

WA przetwarza, wykorzystuje lub ujawnia Państwa Dane Osobowe tylko
w przypadkach, gdy jest to słuszne i zgodne z prawem i z Polityką Prywatności.
W wymaganych prawem sytuacjach WA prosi o udzielenie wyraźnej zgody Użytkownika. Ponadto mają Państwo kontrolę nad sposobem wykorzystywania oraz udostępniania Danych Osobowych, co zostało opisane w rozdziale XI. Polityki Prywatności.

  1.  Rodzaje zbieranych Danych Osobowych

WA pozyskuje Dane Osobowe, które są niezbędne do celów określonych
w Polityce Prywatności. Pozyskiwane są następujące Dane Osobowe:

  • dane kontaktowe, w szczególności imię i nazwisko, adres pocztowy, adres
    e-mail, adres zamieszkania, numer telefonu, zdjęcie oraz informacje demograficzne, takie jak wiek, płeć, lokalizacja, w przypadku podmiotów gospodarczych także nazwę firmy oraz numer NIP, dane osoby kontaktowej (stanowisko),
  • dane dotyczące zapytań, zleceń, reklamacji, dane dotyczące miejsca zatrudnienia, 
  • dane logowania do konta, jeśli Użytkownik tworzy konto w Serwisie (imię
    i nazwisko, adres e-mail, identyfikator, nazwa użytkownika, hasło),
  • informacje o płatnościach, tj. imię i nazwisko, numer karty kredytowej, data wygaśnięcia, adres do faktury, jeżeli Użytkownik dokona zakupów produktów WA przez Internet lub w Serwisie,
  • treści stworzone przez Użytkownika, w tym treści (np. zdjęcia, nagrania wideo lub osobiste historie), które Użytkownik tworzy i udostępnia poprzez zamieszczenie w Serwisach,
  • informacje o zatrudnieniu, takie jak życiorysy, referencje CV, jeżeli Użytkownik ubiega się o pracę w WA.
  • Cele przetwarzania Danych Osobowych i podstawa prawna przetwarzania

Państwa Dane Osobowe będą zbierane przez WA w związku z korzystaniem
z Serwisu, w niezbędnym zakresie i w następujących celach:

Cel przetwarzania

Podstawa prawna oraz okres przechowywania danych

Prawnie uzasadniony cel, jeśli występuje

Zawarcie i wykonanie umowy z klientem lub kontrahentem

art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO

 

Przez czas trwania umowy, a po zakończeniu jej obowiązywania do czasu upływu terminów roszczeń z niej wynikających, co do zasady 3 lata, maksymalnie  6 lat.

Administrator w związku z działaniami podjętymi w celu zawarcia umowy lub jej realizacji kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami/ współpracownikami klientów i kontrahentów. 

Rozpatrywanie skarg i reklamacji

art. 6 ust. 1 lit. b oraz lit. f RODO

 

Przez 1 rok po terminie upływu rękojmi lub rozliczeniu reklamacji.

Administrator w związku z rozpatrywaniem reklamacji kontaktuje się w uzasadnionym celu z pracownikami/ współpracownikami klientów.

Dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami prawnymi

art. 6 ust. 1 lit. lit. f RODO

 

Przez czas trwania postępowań w zakresie dochodzonych roszczeń, tj. do czasu ich prawomocnego zakończenia, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń.

Administrator w związku z dochodzeniem roszczeń lub  obrony przed roszczeniami prawnymi w uzasadnionym celu może przetwarzać dane pracowników/ współpracowników klientów lub kontrahentów.

Archiwizowanie dokumentów, tj. umów i dokumentów rozliczeniowych

art. 6 ust. 1 lit. c RODO

 

Przez okresy wskazane przepisami prawa, a jeżeli co do określonych dokumentów nie są one wskazane, przez czas kiedy ich przechowywanie mieści w ramach prawnie uzasadnionego celu administratora regulowanego czasem możliwego dochodzenia roszczeń.

 

Prowadzenie statystyk

Art. 6 ust. 1 lit f RODO

 

Do czasu prowadzenia innej, wskazanej w niniejszej tabeli operacji przetwarzania. Nie przechowujemy danych osobowych wyłączne dla celów statystycznych.

Posiadanie informacji o statystykach prowadzonych przez Administratora działań pozwala na usprawnienie prowadzonej działalności.

Prowadzenie działań marketingowych bez wykorzystania środków komunikacji elektronicznej

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO

 

Do czasu wniesienia sprzeciwu, tj. okazania nam w dowolny sposób, że nie chcą Państwo pozostawać z nami w kontakcie i otrzymywać informacji o podejmowanych przez nas działaniach.

Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność

Prowadzenie działań marketingowych z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej

Art. 6 ust. 1 lit. a RODO

 

Działania te ze względu na inne obowiązujące przepisy,

w szczególności ustawę prawo telekomunikacyjne i ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, prowadzone są na podstawie posiadanych zgód.

 

Do czasu lub wycofania zgody, tj. okazania nam w dowolny sposób, że nie chcecie Państwo pozostawać z nami w kontakcie i otrzymywać informacji o podejmowanych przez nas działaniach, a po jej odwołaniu na potrzeby wykazywania prawidłowości spełnienia obowiązków prawnych spoczywających na WA i związanych z nimi roszczeniami (do 6 lat od odwołania zgody).

Prowadzenie działań marketingowych promujących prowadzoną działalność z wykorzystaniem adresów e-mail i numerów telefonów.

Kontrola dostępu, w tym monitoring na terenie administratora danych w celach podniesienia bezpieczeństwa pracowników i ochrony mienia oraz zachowania tajemnicy informacji.

Art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO

 

Do czasu wniesienia sprzeciwu, nie dłużej niż rok czasu.

 

Nagrania obrazu przetwarzane są wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowuje przez okres nieprzekraczający 3 miesięcy od dnia nagrania, chyba że nagranie stanowi dowód w postępowaniu, wówczas do czasu prawomocnego zakończenia postępowania lub do czasu wniesienia sprzeciwu.

Prowadzenie kontroli dostępu dla osób przebywający na terenie administratora jest jego uzasadnionym celem, a w przypadku pracowników wynika z przepisu prawa (art. 222 KP).

 

Administrator danych może uzyskiwać podstawowe dane pracownika/ współpracownika (imię i nazwisko, miejsce zatrudnienia lub współpracy, nr telefonu oraz w określnych sytuacjach nr dokumentu ze zdjęciem) przed przybyciem osoby, której dane dotyczą od podmiotu, u którego ta osoba jest zatrudniona lub współpracuje.

Prowadzenie rekrutacji

Art. 6 ust. 1 lit. a, lit. c i lit. f RODO

Do 6 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji, a w przypadku wyrażonej zgody na dalsze procesy rekrutacyjne nie dłużej niż rok.

Administrator bez dodatkowej zgody osoby, której dane dotyczą może przechowywać dane kandydatów do pracy, którzy nie zostali zatrudnieni jeszcze do 6 miesięcy po zakończeniu procesu rekrutacji jako uzasadniony cel administratora z uwagi, iż zatrudniony pracownik/współpracownik może nie sprawdzić się na stanowisku pracy lub może zrezygnować.

Zarządzanie zasobami ludzkimi – pracownikami i współpracownikami

Art. 6 ust. 1 lit. a, lit. b, lit. c oraz lit. f RODO

Art. 9 ust. 2 lit. b RODO

 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami zobowiązującymi do archiwizowania dokumentów z zakresu prawa pracy, tj. akta osobowe przez lat 50, w niektórych przypadkach przez lat 10. 10-letni okres przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika, będzie stosowany dla wszystkich pracowników zatrudnionych po 1 stycznia 2019 r. W przypadku pracowników zatrudnionych w okresie po dniu 31 grudnia 1998 r. a przed dniem 1 stycznia 2019 r. dokumentacja związana ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracownika będą przechowywane przez okres 50 lat od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy, chyba że pracodawca złoży oświadczenie o zamiarze przekazania za wszystkich zatrudnionych w tym okresie pracowników i zleceniobiorców raportów informacyjnych, a także raporty te faktycznie złoży.

 

Jeśli okres przechowywania wybranych dokumentów będzie krótszy administrator będzie przestrzegał tego krótszego terminu. W przypadku umów cywilnoprawnych umowy te będą przechowywane do czasu upływu terminów przedawnienia wynikających z nich roszczeń.

 

Wizerunek Administrator wykorzystuje jedynie na podstawie zgody pracownika/ współpracownika.

Prowadzenie formularza kontaktowego na stronie www

art. 6 ust. 1 lit. b RODO

Udzielanie odpowiedzi na zgłoszenia i zapytania kierowane z wykorzystaniem formularza kontaktowego lub w innej formie, w tym przechowywanie newralgicznych wniosków i udzielonych odpowiedzi celem zachowania zasady rozliczalności


  •  Państwa prawa w zakresie przetwarzania Danych Osobowych

Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich Danych Osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.

Przysługuje również Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Danych Osobowych narusza przepisy powszechnie obowiązującego prawa, więcej informacji pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/p/skargi.

Mają Państwo prawo do wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, przy czym czynności przetwarzania dokonane w przeszłości na podstawie zgody Użytkownika przed jej wycofaniem nie będą niezgodne z prawem w wyniku wycofania zgody.

  • Czas przetwarzania Danych Osobowych

Państwa Dane Osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny, wynikający
z korzystania funkcjonalności Serwisu, okres niezbędny do wykonania umowy a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa (m.in. we właściwych przepisach regulujących świadczenie usług prawnych) lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, szczegóły określa tabela w rozdziale V.

  • Wymóg podania Danych Osobowych

Podanie Danych Osobowych jest niezbędne do korzystania z funkcjonalności Serwisu oraz wywiązania się przez WA z wymogów prawa. W pozostałym zakresie
w szczególności w celu zawarcia umowy o świadczenie usług prawnych oraz jej prawidłowego wykonania, podanie Danych Osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia lub prawidłowego wykonania umowy. W takich sytuacjach brak podania żądanych Danych Osobowych może stanowić przeszkodę do zawarcia lub wykonania umowy.

  1. Odbiorcy Danych Osobowych

W związku z prowadzoną działalnością, WA będzie ujawniać Państwa Dane Osobowe następującym podmiotom:

  • organom państwowym w szczególności sądom powszechnym, prokuraturze, policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa,
  • podmiotom wspierającym WA w prowadzonej działalności na zlecenie WA, własnym podmiotom powiązanym WA, dostawcom zewnętrznych systemów teleinformatycznych wspierającym działalność WA i usługodawcom świadczącym usługi w imieniu i na rzecz WA, podmiotom współpracującym z WA w ramach kampanii marketingowych oraz innym kancelariom prawnym, adwokatom lub radcom prawnym, z którymi została nawiązana współpraca w ramach zastępstw procesowych,
  • bankom w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń.

Podmioty wskazane powyżej będą przetwarzać Państwa Dane Osobowe w swoim zakresie jako niezależni administratorzy danych zgodnie z obowiązującym prawem lub jako podmioty przetwarzające w imieniu Administratora.

  • Przekazywanie Danych Osobowych

Dane Osobowe mogą być przekazywane do innych krajów Unii Europejskiej, w których znajdują się pomieszczenia lub serwery WA bądź któregokolwiek z jej dostawców. Niektóre z Państwa Danych Osobowych mogą być udostępniane odbiorcom, którzy mogą znajdować się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.

WA zapewnia, że Państwa Dane Osobowe są przetwarzane przez tych odbiorców zgodnie z wymogami RODO.

  • Ochrona i bezpieczeństwo Danych Osobowych

WA chroni Państwa Dane Osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami,
w szczególności przed ich ujawnieniem osobom trzecim niewymienionym w Polityce Prywatności oraz chroni, aby były przetwarzane wyłącznie w celach określonych
w Polityce Prywatności.

Państwa Dane Osobowe są zabezpieczone przed bezprawnym udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osoby nieupoważnione, zniszczeniem, utratą, uszkodzeniem lub zmianą oraz przetwarzaniem niezgodnym z przepisami prawa powszechnie obowiązującego. 

WA stosuje odpowiednie środki bezpieczeństwa w celu ochrony Państwa Danych Osobowych. Zaliczają się do nich wewnętrzne kontrole zebranych danych, procedury przechowywania i przetwarzania oraz fizyczne i informatyczne środki bezpieczeństwa mające na celu ochronę przed nieupoważnionym dostępem do systemów, w których przechowywane są Dane Osobowe.

  • Oświadczenie o plikach cookies

WA wykorzystuje pliki cookies w celu usprawnienia funkcjonowania Serwisu,
w szczególności poznania Państwa sposobów korzystania z Serwisu oraz zwrócenia uwagi na Państwa interakcje z zawartością prezentowaną przez nas w Serwisie. 

W celu uzyskania informacji o korzystaniu z plików cookies przez WA prosimy zapoznać się z niniejszym Oświadczeniem o plikach cookies.

Informacje wstępne o plikach cookies

W celu przybliżenia Państwu czym są pliki cookies tzw. „ciasteczka”, wyjaśniamy, że stanowią one dane informatyczne, zapisane w plikach tekstowych, które mogą zawierać dane osobowe w postaci adresu IP oraz unikalnego identyfikatora urządzenia zapisanego w pliku. Pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do umożliwienia korzystania z poszczególnych funkcji Serwisu oraz usprawnienia korzystania z Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. 

Jakie pliki cookies wykorzystujemy?

W celu korzystania z Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: 

  • „sesyjne” – pliki tymczasowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej),
  • „stałe” – pliki przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. 

Dodatkowo w ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies: 

  • „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych
    w Serwisie,
  • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu,
  • „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania z Serwisu,
  • „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
  • „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań. 

 

Podstawa prawna

Podstawą prawną dla zbierania Danych Osobowych odczytywanych z plików cookies jest art. 6 ust. 1 lit. (f) RODO, dopuszczający przetwarzanie danych osobowych dla osiągnięcia usprawiedliwionego celu administratora danych. Celem takim jest dostosowanie Serwisu do indywidualnych ustawień Użytkownika oraz zapamiętanie wprowadzanych przez Użytkownika danych związanych z korzystaniem z Serwisu, jak również prowadzenie analiz statystycznych dotyczących Użytkowników
i odwiedzających Serwis na potrzeby WA. 

Jak wyłączyć pliki cookies?

W wielu przypadkach przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Mogą jednak Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. 

Poniżej przedstawiamy procedurę ograniczenia liczby akceptowanych plików cookies lub blokowania wszystkich plików cookies w poszczególnych przeglądarkach:

  • Microsoft Internet Explorer: kliknij przycisk „Narzędzia” w prawym górnym rogu i wybierz „Ustawienia internetowe”. W okienku dialogowym wybierz „Prywatność” – w tym miejscu Użytkownik może zmienić ustawienia plików cookies,
  • Google Chrome: kliknij „klucz” w prawym górnym rogu i wybierz „Ustawienia”. Następnie wybierz „Pokaż zaawansowane ustawienia” i zmień ustawienia „Prywatności”,
  • Mozilla Firefox: w lewym górnym menu wybierz „Ustawienia”. W okienku dialogowym wybierz „Prywatność” – w tym miejscu Użytkownik może zmienić ustawienia plików cookies,
  • Safari: w prawym górnym menu wybierz „Preferencje”. Następnie wybierz „Bezpieczeństwo” i tutaj należy zmienić ustawienia plików cookies.

Jednak proszę pamiętać, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcje Serwisu (pliki cookies są niezbędne dla prawidłowego działania podstawowych funkcji Serwisu).

Dostęp do plików cookies

Korzystając z Serwisu mogą Państwo również uzyskać dostęp do zapisanych na swoim urządzeniu plików poprzez analizę zawartości plików cookies, za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Poprzez ustawienia przeglądarki mogą Państwo również
w dowolnym momencie usunąć zapisane na Państwa urządzeniach pliki. 

Państwa uprawnienia w zakresie plików cookies

Przysługuje Państwu prawo do usunięcia danych uzyskanych za pośrednictwem plików cookies, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, jak również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 


  •  Kontakt z Administratorem

W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w przedmiocie stosowanej Polityki Prywatności, związanych z przetwarzaniem Danych Osobowych przez Administratora lub dotyczących Oświadczenia o plikach cookies, prosimy o przesyłanie pytań lub wniosków za pośrednictwem adresu e-mail: inwestycje@wa-investment.plinwestycje@wa-investment

Informacje końcowe

WA zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności poprzez umieszczenie nowej Polityki w Serwisie. 

WA zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian i poprawek do Oświadczenia
o plikach cookies. Jeżeli będzie to konieczne, ponownie poprosimy o Państwa zgodę na wykorzystywanie nowych plików cookies.